تفاوت های ورق st52 و st37
فروشگاه تجهیزات ساختمانی
تفاوت های ورق st52 و st37
چهار شنبه 24 دی 1399 ساعت 16:43 | بازدید : 96 | نویسنده : aa | ( نظرات )

فولادهای مورد استفاده در صنعت معمولاً با نام های مختلفی شناخته می شوند که معروف ترین آنها ورق st37 و ورق st52 است. تفاوت این فولادها همیشه مورد توجه فعالان این صنعت است ، به ویژه شناخت تفاوت ورق سیاه st37 و st53 در صنعت فولاد منجر به استفاده مطلوب تری از این محصولات می شود. در ادامه ضمن معرفی رده کلی فولادها ، تفاوت و قیمت ورق st37 و st52 را بررسی خواهیم کرد. برای معرفی انواع مختلف فولادها ، کشورهای تولید کننده از نمادها ، حروف و اعداد خاصی برای معرفی استفاده می کنند. به عنوان مثال آلمان ، تمام فولادها را طبق آیین 17006 استاندارد کرده است. علائم استفاده شده برای معرفی فولادها شامل سه قسمت اصلی عناصر تشکیل دهنده ، روش تولید و عملیات انجام شده بر روی آنها قبل از عرضه در بازار است.

نمادهای اجزا: در این بخش ، اجزای سازنده ، مقاومت و کیفیت فولاد با کمک حروف و اعداد معرفی می شوند. حروف شناسایی فولادهای ساختاری معمولی St. هستند. بعد از این حروف ، یک عدد نوشته می شود که با ضرب آن عدد در 81/9 ، حداقل مقاومت کششی فولاد در نیوتن بر میلی متر مربع بدست می آید. بعد از اینکه عدد مربوط به مقاومت داش قرار گرفت و سپس درجه کیفیت فولاد توسط اعداد 1 تا 3 معرفی می شود.

درجه 1: برای کارهای معمولی که نوشته نشده است.

درجه 2: برای کارهای مهم

درجه 3: فولادی که به آرامی ریخته می شود و دارای درجه خلوص بالا و ویژگی های جوشکاری خوبی است.

به عنوان مثال ، فولاد st37 - 2: st نماد فولاد سازه ای است و 37 نشان دهنده مقاومت کششی 370 نیوتن بر میلی متر مربع و 2 نیز درجه کیفیت فولاد را نشان می دهد.

بررسی خصوصیات ورق سیاه St52

ورق آهن St52 نیز یکی از ورق هایی است که در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های این ورق ها می توان به مقاومت بالا در برابر پیچش و خم شدن ، کشش و تحمل وزن زیاد اشاره کرد. از ویژگی های دیگر می توان به قابلیت جوشکاری خوب و قابلیت تراش آنها اشاره کرد. وجود عناصری مانند سیلیکون و منگنز باعث منحصر به فرد شدن این محصول شده است.

این محصول در تولید بخشهایی مانند تسمه و چهار ضلعی مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت برق از آن برای ساخت ریل ، شاسی کامیون و جرثقیل استفاده می شود. ابعاد ورق سیاه st37 در ایران 6 * 1.5 و 6 * 2 است اما در اندازه های بزرگتر در کارخانه های اروپا تولید می شود.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه تجهیزات ساختمانی و آدرس sakhtemanii.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 103
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :